De er allerede globale superstjerner

Urfirmaet Nordgreen går systematisk til værks, når de planlægger et vækstfremstød i Japan. Og det er der god grund til. Japan er et avanceret og kompliceret forbrugermarked - ligesom den danske og japanske kultur er som dag og nat. Virksomheden har med sparring fra Copenhagen Business Hub - Erhvervshus Hovedstaden fået prioriteret og rammesat aktiviteterne, så den høje risiko ved eksport trods alt kan holdes i ave.

Ur- og designvirksomheden Nordgreen i København er på blot halvandet år slået igennem internationalt. Men de søger hele tiden efter hjælp og programmer, som gør dem endnu stærkere.

De er lykkedes

De er lykkedes med det, som mange iværksættere og mindre virksomheder drømmer om. Pascar Sivam og Vasilij Brandt stiftede for halvandet år siden ur- og designvirksomheden Norgreen. På halvandet år er de nordisk designede ure med bæredygtighed og socialt ansvar indbygget i hele værdikæden, slået igennem i Danmark og på seks internationale markeder.

"Vi sagde jo ikke vores gode jobs op, hvis ikke vi troede på, at vi kunne skabe en succes", siger Pascar Sivam, der kommer fra en baggrund som konsulent i McKinsey.

Ingen af de to ejere er designere, men de har fra dag ét allieret sig med den anerkendte danske designer Jakob Wagner, ligesom de har haft en global strategi.

Hele vores filosofi bygger på, at vi ikke er verdensmestre i alt

"Men for at vi lykkes, har vi brug for ekspertise udefra. Hele vores filosofi bygger på, at vi ikke er verdensmestre i alt. Derfor er det også en kæmpe hjælp for os, at vi har adgang til Erhvervshus Hovedstadens tilbud", siger Vasilij Brandt.

Kurs mod Japan

De er netop sprunget med på programmet ”TakeOff – from local hero to global superstar”, der hører under tilbuddet Skalering Gennem Digitalisering og Internationalisering. Her er plads til 10 ambitiøse supervirksomheder, som vil skalere deres succes.

"For os er programmet en mulighed for at få fodfæste på et nyt købestærkt marked. Vi bruger programmet som et springbræt til at etablere os i Asien. Gennem Erhvervshus Hovedstaden og deres samarbejdspartnere i Udenrigsministeriet, bliver vi koblet sammen med rådgivere, der har kontakter og kontorer i Asien og kender strukturen", siger Pascar Sivam.

Blik for de ambitiøse

Kathrine Weicker, forretningsudvikler i Erhvervshus Hovedstaden – Copenhagen Business Hub, er en del af programmet ”TakeOff – from local hero to global superstar”, og hun glæder sig til at se, Nordgreen tage det næste internationale spring. "Det giver rigtig god mening, at vi hjælper virksomheder som Nordgreen til at lykkes endnu bedre, end de i forvejen gør. De kan præstere en skalering, som mindre driftsvirksomheder ikke kommer i nærheden af, og vi er også et erhvervshus for dem, som allerede har succes", siger Kathrine Weicker.

Nordgreen er en af de virksomheder, som man har fået øje på internationalt. De to stiftere optræder på erhvervsmagasinet Forbes anerkendte liste ”30 under 30 – Europa”. Nordgreen forventer i 2019, som bliver det første hele regnskabsår, at præstere en omsætning på omkring 25 mio. kr.

"Om nogle år er vi på flere verdensmarkeder og med flere produkter på hylden. Vores ambition er at udvikle os til et globalt nordisk livsstils- og designhus", siger Vasilij Brandt.

Kontakt

Kathrine Weicker

Kathrine Weicker

Se fuld profil

Sidst opdateret: 03.02.2020

Få hjælp nu
kontakt os her
(sætter cookie)