Få adgang til at følge indhold, og få besked, når der er nyt og opdateret indhold, som er relevant for dig.
Indhold er hentet
Case
A.C. Perch´s Thehandel lancerer e-markedspladser i jagten på international vækst
Efter et halvt års forberedelse går Skandinaviens ældste teforretning til maj 2023 i luften på verdens største B2B e-handelsplatform Alibaba for at sælge te på tværs af landegrænser i hele verden. For det har altid været en dyd i virksomhedens historie at søge forandring for at bevare. Det sker efter et sparringsforløb med Erhvervshus Hovedstaden om eksport og online-handel.
Anders Kjøller fra Erhvervshus Hovedstaden flankeret af salgsdirektør Anne-Louise Bargelius Andersen og Eksport Manager Christian Holm fra A.C. Perch's
Indhold er hentet
Den 188-årige familieejede og kongelige hofleverandør A.C. Perch´s Thehandel har mod på at lære nyt for at udvikle forretningen og skabe vækst ved at åbne nye markeder via digitale platforme som fx Amazon og Alibaba. Kvalitet og tradition er dyder, der altid har gået hånd i hånd i driften af A.C. Perch’s Thehandel, og gennem årene har virksomheden taget små skridt for at følge med tiden – og sådan skal det fortsat være. Nu er tiden moden til at gå nye veje for at imødekomme den store globale efterspørgsel på te og åbne nye markeder gennem eksport og digital markedsføring på verdens største onlinehandelsplatforme.
Den 7. generation af ejere har ansat nye medarbejdere til A.C. Perchs´s Thehandels salgsteam, som skal føre en af Skandinaviens ældste tebutikker frem i den globale forbrugers bevidsthed i en tid, hvor te er blevet en af de populæreste drikke i verden.
Salgsdirektør Anne-Louise Bargelius Andersen forklarer, at te er oppe i tiden som et naturligt nydelsesprodukt, der i sin smagsmæssige alsidighed og forskellige egenskaber er populært:
Vi ser et stort potentiale i at tage det her brand videre også til de næste generationer på tværs af landegrænser gennem e-eksport. Te kan noget, der ikke er blevet kommercialiseret godt nok. Det er meget oppe i tiden at søge fordybelse, nærhed og kvalitetstid med renere, velsmagende kvalitetsprodukter
Anne-Louise blev ansat 1. juni 2022 til at få fart på eksportambitionerne gennem E-handel på digitale handelsplatforme som Amazon og Alibaba. Hun arbejder tæt sammen med Christian Holm, som er Export Manager i A.C. Perch´s Thehandel.
Skal din virksomhed skaleres (mere) internationalt?
Så book et internationaliserings-tjek og få sparring med en forretningsudvikler, der har erfaring med at hjælpe alle typer af virksomheder med at skalere internationalt.
Frø til global vækst er blevet sået i danske A.C. Perch´s Thehandel På e-eksportdagen, der blev afholdt af Dansk Industri i november 2022, mødte Anne-Louise Bargelius Andersen og Eksport Manager Christian Holm for første gang senior forretningsudvikler og relationschef Anders Kjøller fra Erhvervshus Hovedstaden. De tre fik hurtigt sat en mødeaftale i kalenderen med fokus på at sammensætte et sparringsforløb om at åbne nye markeder både på traditionel vis og via digitale platforme.
Anne-Louise forklarer, at man hos Perch's ikke rigtigt vidste, om det var det rigtige at være på en e-markedsplads – men at de fik mod på det bl.a. gennem sparringen med Anders Kjøller fra Erhvervshus Hovedstaden:
Takket være Anders Kjøller og de mange dygtige folk, han har henvist os til, har vi fået styr på vores eksportstrategi. Vi har fået sparring om kommunikation til forskellige kundesegmenter, fx om hvordan vi skal argumentere for vores kvalitet på forskellige kanaler til forskellige markeder og målgrupper. Vi oplever, at vi er blevet skarpere på vores storytelling i forskellige lande
Anne-Louise fortsætter: ”Vi har fået fokus på alt det nye, vi skal kunne. Men vi har også fået øjnene op for, at vi ikke skal tro og forlange af os selv, at vi skal kunne det hele selv. Feltet er stort og kompleks. Det er skønt, at vi kan række ud til mange kompetente mennesker i hele erhvervsfremmesystemet, på ambassaderne, i Dansk Industri og på leverandørsiden, fx til private konsulenter med ekspertise i Amazon”.
I første omgang er A.C. Perch´s fokus at sælge te til Tyskland og dernæst til det hollandske marked.
Perch's har af Erhvervshus Hovedstaden fået sparring om deres eksportstrategi og om to ansøgninger til SMV:Digital og SMV:Eksport. Ligeledes har virksomheden fået hjælp til at indhente markedsinformationer i samarbejde med Trade Council om det tyske marked, fået anvist kontakter til den danske ambassade i Haag i Holland samt til Amazon-konsulenter og advokater med speciale i forhandlerkontrakter.
”Vi har haft stor gavn af at få viden og værktøjer fra Erhvervshus Hovedstaden til at opbygge partnerskaber og samarbejde med eksterne rådgivere der vil assisteres os i vores tilstedeværelse på Amazon samt kontakt til ambassader og Trade Council hos Udenrigsministeriet. Takket være hjælp fra private konsulenter er vi nu klar til vores satsning på Amazon og Alibaba. Det er vi meget taknemmelige for. Vi ved, at der er stor efterspørgsel på danske og europæiske fødevareprodukter, så vi håber på at få god aktivitet på vores Amazon Brand shop og en del henvendelser fra udenlandske B2B kunder gennem Alibaba”, understreger Anne-Louise.
Næste skridt for virksomheden er at få styr på systemerne til at håndtere ordrer fra indkøberne. Anne-Louise og hendes kollega har også fået hjælp fra Erhvervshus Hovedstaden til at søge økonomisk støtte gennem SMV: Digital-programmet og har fået tilsagn til to gange 100.000 kr. Pengene skal bruges til at sætte skub i eksporten via egen webshop samt Amazon.
Forarbejdet med globale eksportplaner tegner lovende Anders Kjøller fra Erhvervshus Hovedstaden vurderer, at A.C. Perch´s Thehandels grundige forarbejde betyder, at de nu står stærkt i forhold til at realisere ambitionerne om at skabe vækst i udlandet blandt andet gennem Amazon og Alibaba:
”I erhvervshuset oplever vi, at de virksomheder, der lykkes med at starte ny eksport, har lagt en plan forinden, så alle medarbejdere i salgsteamet arbejder mod samme mål. A.C. Perch´s Thehandel er et godt eksempel på en virksomhed, der har handlet klogt med de redskaber og input, de har fået. De har fået godt styr på at segmentere kunderne og tilpasse salgsargumenterne til det konkrete marked og finde frem til den rigtige kanalstrategi og mestre en professionel branding af virksomheden internationalt”.
A.C. Perch´s Thehandel blev etableret i 1835 og er Skandinaviens ældste tebutik. I dag har A.C. Perch´s Thehandel butikker i København, Aarhus, Odense, Oslo og Stockholm og beskæftiger 70 medarbejdere.
Præcision i verdensklasse: Sens4's vej til global succes med vakuummåleteknologi
Sens4’s teknologi måler gastryk ned til en milliardtedel af det atmosfæriske tryk– men når man sigter mod internationale markeder, kræver det mere end teknologi. Her har de fået sparring af Erhvervshus Hovedstaden.
Læs casen her
Case
CardioLab vil løse alvorlig sundhedsudfordring blandt ufaglærte
Alt for mange ufaglærte mænd dør for tidligt af livsstils- og hjertekarsygdomme. Det vil speciallægeklinikken CardioLab gøre noget ved, og for at øge kendskabet til virksomhedens tilbud har de styrket deres salgsindsats med hjælp fra Erhvervshus Hovedstaden.
Læs casen her
Case
Dansk startup fordobler omsætningen – godt hjulpet på vej med sparring fra Erhvervshuset og støtte fra Erhvervsfyrtårn Life Science
160 kommuner i Danmark og Norden bruger i dag digitale værktøjer til børn og voksne i skilsmissefamilier – og virksomheden bag har fået sparring af Erhvervshuset om det at sælge til det offentlige.salgtildetoffentlige
Læs casen her
Case
Kommuner har taget Evryone Groups velfærdsteknologi til sig – og Tyskland er godt på vej til at blive det næste store marked
Hvordan får man tag på det offentlige marked, mens man samtidig skalerer sin velfærdsløsning internationalt? Det ved Evryone Group om nogen. Med sparring fra Erhvervshus Hovedstaden har virksomheden fået godt fat i det danske marked og fået fodfæste på det norske og tyske.
Læs casen her
Case
Formstøbte høreværn skal være med til at nedbringe en af Danmarks hyppigste erhvervssygdomme
Audiovox i Herlev er blevet en af Danmarks førende producenter af formstøbte høreværn, og nu sigtes der efter nye markeder. I den forbindelse har de fået sparring af Erhvervshus Hovedstaden.
Læs casen her
Case
Når tradition bliver til innovation: Løwener satser globalt med nyt spinoff-produkt
Det var hos Løwener Industri, at ideen til et nyt rensesystem til fadølsindustrien opstod, og siden er produktet blevet udviklet i samarbejde med Royal Unibrew. Nu er det godt på vej ud over Danmarks grænser, og i den forbindelse har Løwener fået sparring af Erhvervshus Hovedstaden.
Læs casen her
Case
Frankly Juice forvandler affald til guld
Siden 2014 har de to ejere bag Frankly Juice arbejdet passioneret med at gøre en forskel for mennesker og miljø ikke bare i Danmark men også internationalt ud fra en cirkulær – og skalerbar - forretningsmodel. Erhvervshus Hovedstaden har sparret med virksomheden om eksportstrategi og bæredygtighed.
Læs casen her
Case
Nordgreen: De er allerede globale superstjerner
Urfirmaet Nordgreen går systematisk til værks, når de planlægger et vækstfremstød i Japan. Og det er der god grund til. Japan er et avanceret og kompliceret forbrugermarked - ligesom den danske og japanske kultur er som dag og nat.
Læs casen her
Case
Assembly Voting: Knækkede koden til vækst og internationale kunder
Hos Assembly Voting i Brøndby er medarbejderstab og omsætning tredoblet på kort tid. Virksomheden har ganske vist 20 år på bagen og kalder sig ”Danmarks ældste startup”, men meget tyder på, at den i virkeligheden har været langt forud for sin tid. Digitale løsninger, der kan sikre troværdige, demokratiske valg, har verden mere end nogensinde brug for, og nu ser store internationale kunder for alvor mod Danmark og Assembly Voting.
Læs casen her
Artikel
Vejen til eksportsucces
For mange små og mellemstore virksomheder repræsenterer eksport et enormt potentiale.De mest succesfulde danske eksportvirksomheder bruger flere forskellige vækststrategier og der er ingen tvivl om, at eksport er et væsentligt element i forbindelse med skalering af virksomheden.
Læs mere
Artikel
Succes med eksport - undgå faldgruberne og forløs potentialet
At få kickstartet sin eksport er dyrt og tager tid. Derfor har mange SMV’er kun få skud i bøssen, hvis indsatsen skal resultere i vækst fremfor røde tal på ”eksportbundlinjen”. Man skal derfor være forsigtig med at lade eksport opstå som en tilfældig reaktion på kundeefterspørgsel, snarere end som en planlagt og strategisk fokuseret indsats.
Læs mere
Vis alle
(32)
Ander virksomheder, der har fået sparring om eksport og internationalisering