Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

CardioLab vil løse alvorlig sundhedsudfordring blandt ufaglærte

Alt for mange ufaglærte mænd dør for tidligt af livsstils- og hjertekarsygdomme. Det vil speciallægeklinikken CardioLab gøre noget ved, og for at øge kendskabet til virksomhedens tilbud har de styrket deres salgsindsats med hjælp fra Erhvervshus Hovedstaden.

Udbydes af:

Indhold er hentet

Forebyggelse, forebyggelse, forebyggelse. Det er mantraet hos CardioLab, en speciallægeklinik på Frederiksberg, som siden 2016 har udført sundhedstjek på arbejdspladser i hele landet – især steder med faglærte og ufaglærte medarbejdere. Mange mænd går sjældent til læge, men når sundhedstjekket foregår direkte på arbejdspladsen, øges chancen for at opdage sygdomme på et tidligt stadie. Ifølge CardioLab kan 80 % af alle blodpropper forebygges. Susan Alsø, Co-Founder, CardioLab, uddyber:

Vi møder mennesker, der ofte ikke opsøger lægen, fordi de ikke føler, de har tid, eller fordi de før har haft svært ved at ændre livsstil. Med et sundhedstjek på arbejdspladsen bliver det nemt at tage det første skridt

CardioLab afdækker blandt andet hjertekarsygdomme ved ultralydsscanning af halspulsårer for at spotte åreforkalkning. Blandt kunderne er større virksomheder som bryggerier, busselskaber og kommuner. Arbejdsgiveren betaler for sundhedstjekket, som er frivilligt for medarbejderne, der får konkret rådgivning om, hvordan de kan forbedre deres sundhed med små, realistiske skridt. 

Susan Alsø, Co-Founder, CardioLab

Indhold er hentet

Sparring om markedsføring giver retning 
CardioLab har fået sparring fra Erhvervshus Hovedstaden, blandt andet fra senior forretningsudvikler Mads Eriksen, om salg og markedsføring. Det har skabt en klar strategi for, hvordan virksomheden bedst muligt udnytter sine kompetencer og position. Ifølge Susan Alsø har samarbejdet blandt andet hjulpet med at skærpe markedsføringen og identificere nye målgrupper:

Med Mads’ sparring har vi fået en tydelig strategi for at nå ud til flere private virksomheder. Hans input har gjort, at vi har kunnet tilpasse vores tilbud og skabe større værdi for vores kunder

CardioLab har også modtaget tilskud gennem Virksomhedsprogrammet, blandt andet via SMV:Pro, som er blevet brugt til privat rådgivning om markedsføringsstrategien. Via SMV:Vækstpilot har CardioLab fået tilskud til at ansætte en medarbejder, der hjalp med at optimere salgsprocesserne. Den nye medarbejder har ifølge Susan Alsø skabt værdi på flere områder, som også andre virksomheder kan få glæde af: 

"Jeg kan varmt anbefale SMV:Vækstpilot. Det er en god måde at få nye kompetencer ind i virksomheden, suppleret af god sparring fra Erhvervshuset." 

Indhold er hentet

Nye muligheder i det offentlige 
CardioLab har derudover fået vejledning om salg til det offentlige gennem Erhvervsfyrtårn Life Science og af senior forretningsudvikler Christian Brix fra Erhvervshus Hovedstaden. Her deltog virksomheden i et public affairs-forløb, der førte dem både til Folkemødet på Bornholm og en præsentation på Christiansborg. På Folkemødet fik CardioLab mulighed for at møde relevante aktører i regionskommunen. Selv om en udviklingspulje fra Erhvervsfyrtårnet blev sat på pause, har forløbet stadig været lærerigt. Susan fortæller: 

Selvom ansøgningen ikke blev gennemført, har processen været spændende og lærerig. Vi har ikke kun mødt de rette mennesker, men også fået indsigt i de mange muligheder for samarbejde med offentlige aktører

Indhold er hentet

Erhvervsfyrtårn Life Science - og generel sparring om salg til det offentlige
Erhvervsfyrtårn Life Science hjælper SMV’er med at udvikle og skalere nye løsninger, der forbedrer sundheden i befolkningen og styrker sundheds- og velfærdsydelserne i den offentlige sektor. Læs mere her, hvor du også finder gode tips til, hvordan vi kan hjælpe dig med at få foden inden for i den offentlige sektor.

Støttet af:

Indhold er hentet

Non-interactive preview

Complete this setup to unlock your widget