Få adgang til at følge indhold, og få besked, når der er nyt og opdateret indhold, som er relevant for dig.
Indhold er hentet
Case
Fra fysisk butik til digital succes: Creol Smykker har optimeret deres webshop og øget konverteringsraten
Gennem forløbet, Business Boost, har Creol Smykker formået at optimere deres online tilstedeværelse. Med professionel sparring har virksomheden optimeret deres webshop, hvilket har resulteret i en forbedret konverteringsrate og øget synlighed for deres kunder.
Skrevet i samarbejde med:
Iværksætterdanmark
Indhold er hentet
Efter at Nickolas Hardy overtog Creol Smykker i september 2021, stod han over for en betydelig udfordring. For smykkevirksomheden, med rødder i fysisk detailhandel, var overgangen til en fuldt fungerende webshop en stor mundfuld. Med et stigende behov for at styrke sin digitale tilstedeværelse besluttede virksomheden at deltage i Business Boost-forløbet.
Business Boost har gjort Creol Smykker superbrugere af webshoppen
Creol Smykker blev opmærksom på mulighederne hos Iværksætterdanmark gennem Erhvervshus Hovedstaden under COVID-19. Efter i længere tid at have fulgt Erhvervshusets nyhedsbreve fandt virksomheden ud af, at Business Boost var en oplagt mulighed for at forbedre deres webshop.
Vi så muligheden for at få professionel sparring til at gøre vores webshop mere indbydende og tillidsvækkende for både eksisterende og nye kunder” Lyder det fra Nickolas Hardy, CEO, Creol Smykker
Gennem forløbet fik virksomheden et tilskud, der blev brugt på sparring fra en konsulent. Her faldt valget på Mikkelsen Consulting, og sammen fik de identificeret en række forbedringspunkter:
Vi har fået professionel sparring og undervisning i at blive superbrugere af vores hjemmesideprogram, WIX, så vi nu kan arbejde professionelt med hjemmesidens indhold, design og markedsføring” siger Nickolas.
Forløbet har inkluderet forbedringer af webshoppens funktionalitet, SEO-optimering samt en grundig vejledning i brugen af Google-værktøjer.
Gennem Business Boost fik virksomheden kontakt til John Weait Larsen, senior forretningsudvikler hos Erhvervshus Hovedstaden, som agerede kontaktperson under forløbet. Gennem sparring med John har Creol Smykker fået hjælp til at afgrænse deres mål. Det betød, at virksomheden sikrede, at tilskuddet fra Business Boost blev brugt mest hensigtsmæssigt.
Indhold er hentet
Nickolas Hardys 3 gode grunde til at deltage i Business Boost:
1: Man får professionel hjælp til hele processen af en personlig sparringspartner – lige fra start til slut.
2: En opbygget rådgiverdatabase med professionelle rådgivere, som man kan benytte sig af.
3: Gode muligheder for både sparring og kompetenceudvikling.
Creol Smykkers nye Webshop
Indhold er hentet
Styrket online tilstedeværelse sikrer en bedre konverteringsrate
For Creol Smykker er missionen lykkedes:
Vi er nu i stand til løbende at optimere vores online tilstedeværelse, hvilket har sikret os en forbedret konverteringsrate og en stærkere position på markedet” forklarer Nickolas Hardy
Virksomheden ønsker at holde det til en enkeltmandsvirksomhed, og sigter mod at fortsætte med det nuværende koncept og arbejde på at blive det foretrukne valg for smykkeelskere.
Forløbet har spillet en stor rolle i at evaluere og forbedre vores hjemmeside, og vi er blevet vejledt i, hvordan vi sørger for, at vores webshop fremstår interessant for vores kunder, er nemt at betjene og søge i samt at designet er visuelt attraktivt” lyder fra Nickolas
Indhold er hentet
Om Creol Smykker:
Creol Smykker blev grundlagt i 1986 i København og er specialiseret i håndlavet smykker fra Indien, Nepal og Bali. I 1990’erne etablerede de egne værksteder i Nepal og Bali for at producere smykker med ædelsten. I 2009 flyttede Creol Smykker til større lokaler i København og udvidede sortimentet med guldsmykker og diamanter. I dag er Creol Smykker en ren onlineforretning. Se deres webshop her: Creol Smykker
Iværksættervirksomhed vil løndiskrimination til livs med ny teknologi
Fair og lige løn mellem kønnene. Det er ambitionen for Opacity og deres lønanalyseplatform, som også skal hjælpe virksomheder med at leve op til nye EU-krav. Erhvervshus Hovedstaden har været med på sidelinjen med tilskud og vejledning.
Læs casen her
Case
Danske Farusa Emballage fylder 100 år og har fart på udviklingen
Erhvervshus Hovedstaden hjælper gennem digitalisering Farusa Emballage med at blive den foretrukne emballageleverandør af heavy duty bølgepap, der sælges til eksportvirksomheder i hele Norden.
Læs casen her
Case
Melatech udvikler app, der skal nedbringe ventetiden for behandling af hudkræft
Den danske teknologivirksomhed Melatech har udviklet en app, der skal hjælpe læger til at blive bedre til at diagnosticere hudkræft, og med en investering på lidt over tre mio. kr. har virksomheden fuld fart på vækstrejsen. I processen har Melatech fået sparring af Erhvervshus Hovedstaden om bl.a. markedsføring og finansiering.
Læs casen her
Case
aParently vil forme fremtiden for forældreskab uden romantiske relationer
aParently vil være den førende matchmaking-platform for aftalt forældreskab. Men som iværksættere er vejen sjældent lige, og det kan være udfordrende at navigere i de mange muligheder – her har de fået hjælp fra Erhvervshus Hovedstaden.
Læs casen her
Case
ARKEN Museum for Samtidskunst: Pandemien kostede dyrt – men udviklingen er vendt med visionær Vækstpilot
Pandemien ramte ARKEN Museum for Samtidskunst hårdt, som det var tilfældet for mange andre kulturinstitutioner. Og i tiden efter kneb det med at tiltrække gæster. Men med en Vækstpilot og sparring fra Erhvervshus Hovedstaden har Arken sat turbo på markedsføringen – og publikum er vendt tilbage i stort antal.
Læs casen her
Case
Black Owl: Fik tilpasset produkterne til det danske marked
Hviderussiske Vera Reshietina og hendes mand står bag virksomheden Black Owl, der producerer og sælger vinduer, døre og vægsektioner af jern og glas i engelsk industri-stil. Ideen opstod ud af eget behov, og siden virksomheden flyttede til Danmark, er efterspørgslen steget støt. Hjælp til tilpasning til et nordisk marked fik de fra Erhvervshus Hovedstaden, hvilket er afgørende for succesen, mener hun.
Læs casen her
Case
Elite Advertising: "Vi får hjælp til at nå vores vækstmål"
For blot 2 år siden tog Daniel Tonsen og Emil Jess Jensen det første spadestik til virksomheden Elite Advertising. I stedet for at forsøge at være gode til alt, har de valgt at sigte mod at blive de bedste til LinkedIn-annoncering.
Læs casen her
Case
Rubberduck fik hjælp igennem SMV:Digital til at skalere forretningen
Makkerparret og navnebrødrene Oliver og Oliver har fra start haft høje ambitioner med deres virksomhed. Siden de for seks år siden startede Rubberduck, har de vækstet kundebasen kraftigt og opbevarer nu 4.500 hjulsæt for kunder i hele landet.
Læs casen her
Case
31.000 garnnøgler, to søstre og en ny begyndelse
Fruernes Stof og Garn er et socialt samlingspunkt i Helsinge, men i 2024 var butikken tæt på at lukke. Sådan gik det heldigvis ikke, for med vejledning fra bl.a. Erhvervshus Hovedstaden har ejerne fået styr på det administrative og kan fokusere på det, de er bedst til.
Læs casen her
Case
Viola Sky - Sonja Love: Detail i detaljer
Sonja Wolffbrandt Christensen er en erfaren detail-iværksætter. Udover at eje butikken Viola Sky på Frederiksberg og en flot webshop, er hun også designer og forhandler af sit eget luksus-undertøjsmærke. Alligevel slog hun til, da hun til et åbent hus-arrangement hørte et oplæg med hvem, Sonja kalder: ”Det sorte bælte i detail”.
Læs casen her
Case
Iværksætterdrømmen der blev til virkelighed: Håndsæbe skal nedbringe transport af vand
90% af plejeprodukter indeholder vand, og det belaster CO2-udledningen. Det besluttede de to iværksættere Cathrine og Henriette at gøre noget ved, da de i 2023 lancerede den alternative håndsæbe [RE·ESSENCE]™. Erhvervshus Hovedstaden har været med på sidelinjen fra start – og det har været afgørende for de to iværksættere.