Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

Hotel Alexandra: Bedre service til gæsterne med nyt cloudbaseret bookingsystem

Med hjælp fra Omstillingspuljen og Erhvervshus Hovedstaden har Hotel Alexandra ved Rådhuspladsen i København implementeret et fuldautomatisk bookingsystem, der giver mulighed for at følge med digitaliseringen inden for turistbranchen.

Indhold er hentet

Hotel Alexandra er et designdrevet nichehotel specialiseret i indretning med danske møbelklassikere. Selvom det er de unikke rammer, der trækker gæster til fra hele verden til, er det ifølge direktør og grundlægger Jeppe Mühlhausen vigtigt, at hotellet følger med på den digitale front. Han forklarer, at hotelmarkedet de sidste år er blevet mere ligesom flyindustrien, hvor priserne hele tiden kan ændre sig fra time til time. Og det er derfor, at hotellet har valgt at bruge kræfter på digitalisering af deres booking processer. Det nye system har betydet, at hotellet nemmere kan sætte prisen rigtigt, men også at de kan tilbyde kunderne en øget service. 

Indhold er hentet

Jeppe Mühlhausen uddyber, at de nu kender historikken og derfor bedre kan bedre give gæsterne deres foretrukne værelser og imødekomme særlige ønsker. Hoteldirektøren understreger, at man er meget opmærksom på den ekstraværdi systemet har givet - og hvordan det understøtter hotellets strategi om at levere en høj og personlig service.


Projektet er kommet i stand ved hjælp af et økonomisk tilskud fra Omstillingspuljen, som har haft fokus på at transformere virksomheder fra turisme- og oplevelsesbranchen, der var særligt hårdt ramt under pandemien. Om effekterne fra projektet fortæller Jeppe Mühlhausen:

Vi har været i gang nu et års tid og forventer, at det kan bidrage til øget salg og gæstetilfredshed og hjælpe os til at konkurrere på hotelmarkedet i København

Læs mere om Hotel Alexandra

Hotel Alexandra har fået sparring af:

Indhold er hentet

Non-interactive preview

Complete this setup to unlock your widget