Erhvervsfremstød i Kina

Markedsafdækning deadline: 10.02.2020

Opgavens titel

Markedsafdækning forud for indgåelse af aftale om erhvervsfremstød i Kina

Udbyder

Made A Mano ApS

Store Kongensgade 36-38, 1.
1264 København K

CVR: 28514182


Dato

28.01.2020

Deadline for tilbud

10.02.2020

Kommunikation

Spørgsmål og tilbud rettes til NanaKi Bonfils
E-mail: nanaki@madeamano.com
Tlf.: 27591529

Præsentation af udbydende virksomhed

Made a Mano er en dansk designvirksomhed med speciale i keramik. Vi producerer high end produkter så som fliser til f.eks. gulve, vægge, bordplader og vaske. Made a Mano producerer sine produkter i flere forskellige materialer, men er blevet internationalt anerkendt som førende indenfor håndglaceret lavastens-produktion. Made a Mano har været en international trendsetter gennem de sidste 10 år, og er i dag et velkendt firma i globale designkredse.

Selv om Made a Mano er et relativt lille firma, så findes vores produkter i dag i både private hjem, restauranter, hoteller, museer etc. over hele verden. Made a Mano’s marked er i stigende grad globalt, og formålet med et fremstød i Kina er, at forsøge at bygge videre på den interesse vi allerede mærker fra kinesiske kunder med et produkt, der kvalitets- og prismæssigt befinder sig i den absolut øverste ende af skalaen. Nogle af vores største ordrer er blevet lagt i denne del af verden. Formålet med dette fremstød er at udbrede kendskabet til Made a Mano i regionen, og at få etableret kontakt til samarbejdspartnere, messer og presse.

Beskrivelse af opgaven under markedsafdækning

Kina er på mange måder et fjernt og svært overskueligt marked. Vi søger konsulentbistand på en række områder, der skal sikre synlighed såvel som kundekontakt på det kinesiske marked. Det gælder både fysisk og online tilstedeværelse. Der skal fokuseres på SoMe, såvel som på designmesser, kontakt til arkitekter og entreprenører og den kinesiske presse. Vi skal have rådgivning til Trade mark, We Chat og Little Redbook tilstedeværelse, og søger derudover rådgivning til at etablere en bedre salgsorganisation med fokus Made a Mano’s aktiviteter i Kina. Vi søger efter en konsulent, der har erfaring på det kinesiske designmarked, er flydende på både kinesisk, dansk og engelsk, og har forståelse for såvel dansk design som high end-markedet i Kina.

Specificerede behov:
- Rådgivning til Trade Mark oprettelse i Kina
- Rådgivning til SoMe-tilstedeværelse på samtlige relevante platforme
- Rådgivning om behovet for særligt fremstillet PR-materiale
- Indføring i relevante kundekontakter og behov for kundepleje
- Introduktion til de vigtigste kinesiske designmesser vi kan deltage på
- Introduktion til de vigtigste kinesiske blade og aviser
- Introduktion til mulige kinesiske samarbejdspartnere

Opgavens mål og succeskriterier

Målet er at gøre Made a Mano til en spiller på det kinesiske luksusmarked. Vi har allerede besøgt Shanghai, og ud fra dette besøg står det klart, at det i særdeleshed er den absolutte high end (top-2%), der er Made a Mano's målgruppe i Kina.

Målsætningen er indenfor et år at have etableret Made a Mano’s tilstedeværelse i Kina. I løbet af det første år skal vi som minimum have gennemført et prestigeprojekt, der skal afføde pressedækning.

Succeskriteriet vil være opfyldt, hvis Made a Mano indenfor de næste to år er blevet et anerkendt brand i kinesiske luksuskredse. Vores kunder kommer ofte gennem arkitekter og designere, så et andet succeskriterie er et solidt netværk i disse kredse samt deltagelse i kinesiske designmesser. Pressedækning er uhyre vigtigt for Made a Mano, og et anet vigtigt succeskriterie er synlighed i kinesiske designblade.

Milepæl er når satsningen giver overskud. Det skal være tilfældet senest efter to år. Delmål er synlighed og interesse på samme plan som vi har oplevet andre steder i verden, da vi vil vide at vi er på rette vej, hvis vi oplever en lignende interesse.

Forventet kontraktsum og tilbudsspecifikation

Vi forventer, at det skriftlige tilbud som minimum indeholder:

  • En kort præsentation af tilbudsgiver med referencer og historik
  • Skriftlig bekræftelse på at tilbudsgiver kan leve op til de ovenfor beskrevne krav
  • Angivelse af pris
  • Evt. mængderabat
  • Forventet tidsplan
  • Evt. forudsætninger for tilbuddet
  • Leverancen kan afsluttes inden 31.08.2020

Det forventes at tilbudsgiver alene giver tilbud på den efterspurgte leverance.

Den endelige tilbud vælges af udbydende virksomhed ud fra en vurdering af bedste sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Sidst opdateret: 28.01.2020

Få hjælp nu
kontakt os her
(sætter cookie)