Gazellevirksomheden Rudolph Care har høstet værdifuld viden i Grøn Vækst-programmet og er nu klar til at indtage nye markeder. Kompetent rådgivning har resulteret i en vækstplan, der skal gøre Rudolph Care til international markedsleder på økologiske og bæredygtige skønhedsprodukter i luksuskategorien.
Foto: Asger Mortensen, udlånt af Rudolph Care
På ti år har Rudolph Care cementeret sig som det foretrukne luksusbrand, når forbrugeren ønsker at kombinere naturlige skønhedsprodukter med høj effekt. I 2018 kom virksomheden ud med et resultat før skat på 13 mio. kr. og et brændende ønske om at blive mere bæredygtige og skabe forandring i industrien.
Rudolph Care tilmeldte sig derfor Grøn Vækst-programmet hos Copenhagen Business Hub. Programmet hjælper virksomheder med at øge væksten ved at udvikle de grønne muligheder i deres eksisterende forretning.
“Grøn Vækst har inspireret, løftet og rykket os”
For Rudolph Care var målet med at deltage i Grøn Vækst-programmet at skabe fokuseret
vækst og endnu bedre indtjening. Og det har ejerleder Andrea Elisabeth Rudolph og
hendes team ikke fortrudt.
”Jeg kan af et oprigtigt hjerte anbefale SMV’er at deltage i Grøn Vækst. Jeg synes, de har formået at favne os og sætte præcis vores udfordringer i fokus. Rudolph Care er født grøn, men alligevel har Grøn Vækst-programmet både inspireret, løftet og rykket os i deres regi,” siger Andrea Elisabeth Rudolph.
Hun har sammen med salgs- og økonomichef Jane Skovdal Frobenius brugt de seneste måneder på at skære forretningen til i samarbejde med resten af personalegruppen og rådgivere fra Grøn Vækst-programmet.
Nye markeder med mere ro i maven
Virksomheden har en god drift og har
godt fat i det danske og norske marked. Med ti år på det nordiske marked er de nu
klar til at rykke videre til næste niveau. Men det kan være en udfordring for en forholdsvis
lille virksomhed at få næsen op af driften og tage hul på strategiarbejdet, fortæller
Jane Skovdal Frobenius.
“Folkene fra Grøn Vækst kom med en tilgang og et program, som har guidet os
og fået os sikkert igennem et velstruktureret strategiforløb. Derfor har vi landet
en konkret 5-års plan, som har gjort os endnu mere fokuserede og endnu mere dedikerede,
så vi nu er klar til at indtage nye markeder med en stor ro hos medarbejderne,”
siger salgs- og økonomichefen.
Jane Skovdal Frobenius fortæller, at folkene bag Grøn Vækst-programmet har introduceret en ny måde at arbejde på, som har sendt virksomheden op i et nyt gear.
“Vi kommer gennem rigtig mange workshops, der giver et klart og brugbart output. Grøn Vækst formår at samle kvalificerede folk fra erhvervslivet, som leverer viden, som alle i programmet kan lære noget af. Det er ofte viden, vi ikke vidste, vi havde brug for, og det rykker os,” siger Jane Skovdal Frobenius.
“Vi går ikke på kompromis med indtjeningen”
Når hun bliver bedt om at fremhæve, hvad det præcis er i programmet, som gør Rudolph Care så begejstret, svarer hun:
“De er virkelig hjælpsomme folk, som tror på os og på projektet og samtidig tør skubbe til os. Og selvom programmet er støttet af EU, er det hverken tungt eller bureaukratisk. Tværtimod.”
Ejerleder Andrea Elisabeth Rudolph og resten af deltagerne fra Rudolph Care anbefaler andre virksomheder at gå ind i programmet, hvis de har et ønske om at skabe grøn forandring og samtidig ikke vil gå på kompromis med indtjeningen.
“Den grønne omstilling behøver ikke at koste penge. Gør du det klogt, giver det øget omsætning og bedre indtjening, siger Jane Skovdal Frobenius, som bliver bakket op af ejerlederen.
”Programmet er i høj grad båret af de dygtige personligheder, som har været omkring os i forløbet. De skal have en kæmpe ros,” siger Andrea Elisabeth Rudolph.
Op i gear på eksporten
Rudolph Care vil ikke løfte sløret for, hvor meget virksomheden forventer at vækste de kommende år. Men efter deltagelsen i Grøn Vækst-programmet har Rudolph Care sat turbo på eksporten til en række nye markeder.
“Vi har store forventninger til den vækst, vi skal igennem. Her kommer vi til at fokusere på vores eksport. Vi skal udbrede bæredygtige, effektive og miljøvenlige skønhedsprodukter til hele verden,” siger Jane Skovdal Frobenius.
Vil du være med?
Læs mere om programmet her
Parterne bag



Kontakt
Anne Handlos
-
TitelForretningsudvikler
-
Telefon
-
E-mail