Rådgivning til kommunikationsstrategi

Udbud / markedsafdækning deadline: 29. oktober 2019

Generelle oplysninger

Udbuddets titel

Markedsafdækning forud for indgåelse af aftale om rådgivning til INFOBA's vækststrategi, herunder salgs- og brandingstrategi.

Udbyder

INFOBA
Vandtårnsvej 102, 2860 Søborg
CVR nr. 31334489


Dato

16.10.2019

Deadline for tilbud

29.10.2019


Kommunikation

Spørgsmål og tilbud rettes til salgschef, Maria Vittov Schønemann
e-mail: mvs@infoba.dk
tlf.: 29890060

Præsentation af udbydende virksomhed

INFOBAs vision er at være kommunernes fortrukne leverandør. At vi hver dag er med til at skabe og levere unikke, digitale redskaber til det pædagogiske personale, så de kan hjælpe alle børn med at lære gennem leg i verdens bedste børnehaver, vuggestuer og dagplejer.


Beskrivelse af opgaven under markedsafdækning

Der skal udarbejdes en kommunikationsstrategi, således at INFOBA kan skaleres som SaaS-virksomhed.

Strategien skal indeholde analyse af hjemmesidens opbygning i forhold til kommunikation, underunder hvilken information der skal være på forsiden og hvilke menupunkter der skal være.

Leverandøren skal give rådgivning og inspiration til hvilke afgørende kommunikative strategiske trin, der skal tages stilling til for kontinuerligt at kunne opbygge en solid og langsigtet forretning. Hvordan INFOBA kan øge marketingvolumen på de digitale kanaler og dermed få flere kunder. Analysering af, hvad der skal optimeres ved kerneprodukterne, for at de eksisterende kunder bliver supertilfredse. Og identifikation af hvordan vi kan optimere CAC, CHURN og generel konvertering.

 Et webbureau skal rådgive om brandingstrategi på infoba.dk, hvorfor tilbudsgiver skal påregne tid til samarbejde med webbureauet.

Tilbuddet skal også indeholde rådgivning på udarbejdelse og rådgivning på overordnet kommunikationsstrategi, forretnings- og go to market planer, identifikation af markedsdynamikker, forbrugeradfærd og konkurrencesituation.

Opgavens mål og succeskriterier

Følgende målbare resultater, milepæle og delmål er defineret:

  • En styrket markedsposition
  • KPI’er for SoMe, Inbound, Customer Journey og revenue goals
  • Øgning af sidevisninger med 39%
  • Forbedre top- og bundlinjen, fra produkthus til SaaS-Virksomhed.

Sidst opdateret: 16.10.2019