Rådgivning til vækststrategi - herunder salgs- og brandingstrategi

Udbud / markedsafdækning deadline: 29. oktober 2019

Generelle oplysninger

Udbuddets titel

Markedsafdækning forud for indgåelse af aftale om rådgivning til INFOBA's vækststrategi, herunder salgs- og brandingstrategi.

Udbyder

INFOBA
Vandtårnsvej 102, 2860 Søborg
CVR nr. 31334489


Dato

16.10.2019

Deadline for tilbud

29.10.2019


Kommunikation

Spørgsmål og tilbud rettes til s algschef, Maria Vittov Schønemann
e-mail: mvs@infoba.dk
tlf.: 29890060

Præsentation af udbydende virksomhed

INFOBAs vision er at være kommunernes fortrukne leverandør. At vi hver dag er med til at skabe og levere unikke, digitale redskaber til det pædagogiske personale, så de kan hjælpe alle børn med at lære gennem leg i verdens bedste børnehaver, vuggestuer og dagplejer.


Beskrivelse af opgaven under markedsafdækning

Brandingstrategien for infoba.dk skal sikre, at www.infoba.dk er fuldt tilpasset virksomhedens visuelle identitet og kan fungere som en effektiv salgskanal som led i virksomhedens vækststrategi. At den understøtter avancerede integrationer med henblik på at øge salget og booking af møder med potentielle kunder/samarbejdspartnere.

INFOBA ønsker rådgivning på valg af CMS-system, visuelt design samt udviklingen af strategi for infoba.dk samt planlægning for realiseringen af dette.

INFOBA har brug for at forstå de online muligheder INFOBA har på nettet ift. www.infoba.dk, og ønsker derfor at få hjælp til at træffe de svære valg, der skal foretages på vejen fra idéerne opstår og til løsningen er online. Brandingstrategien for infoba.dk skal skabe en for virksomheden stærkere position på markedet, så nye kunder bliver nemmere og billigere at tiltrække, mens nuværende kunder bliver mere loyale. Leverandøren skal give INFOBA sparring og ny inspiration omkring INFOBA’s brands konkurrencekraft, brandstrategi samt rådgivning på den røde tråd fra koncept til realisering.

Analyse

Søgeoptimering giver en høj ROI, idet virksomheden organisk ligger højere placeret i søgeresultaterne og dermed får flere besøgende – helt uden brug af dyre annoncekroner.

Leverandøren skal foretage en analyse af INFOBAs SEO- og AdWords-arbejde, som indeholder identificering de mest effektive keywords til sideoptimering og backlinks.

Tilbuddet skal også indeholde anbefaling på en teknisk opsætning, som sikrer INFOBA den højst mulige placering i søgemaskinerne. Planlægning af hastighedsoptimering, en høj mobilvenlighedsscore samt vejledning i opsætning af Google Search skal indgå i tilbuddet.

Et kommunikationsbureau skal forestå udarbejdelse af strategi for kommunikationen på infoba.dk, hvorfor tilbudsgiver skal påregne tid til samarbejde med kommunikationsbureauet.

Opgavens mål og succeskriterier

Følgende målbare resultater, milepæle og delmål er defineret:

  • Øge antallet af besøgende med 50%
  • 3-5 avancerede integrationer med henblik på at øge salget
  • Identificering de mest effektive keywords.

Sidst opdateret: 16.10.2019