Artikler

Krise-tools til dine vitale tal
Krise-tools til dine vitale tal

Træk vejret, tæl til 10 og lad så tallene arbejde for dig. Få et overblik over økonomien, der kan give dig handlekraften tilbage.

Læs mere
Mens vi venter på vaccinen - og den første million
Mens vi venter på vaccinen - og den første million

At være iværksætter under coronakrisen kræver is i maven, uanset om man allerede har stiftet sin virksomhed eller stadig overvejer det første træk.

Læs mere
Fremtidens kreative superstars
Fremtidens kreative superstars

Den danske modebranche skal i endnu højere grad tænke og handle globalt, forstå de unikke kulturelle nuancer og muligheder og tilpasse deres produkt og virksomhed lokalt. Og når springet er større, må afsættet også være bedre.

Læs mere
Hvad Nike lærte af coronakrisen i Asien
Hvad Nike lærte af coronakrisen i Asien

Da Nike forleden udkom med deres salgstal for COVID-19 perioden i Asien, viste de, at koncernen har overgået deres salgs-estimater for den aktuelle periode.

Læs mere
Inspiration til selvhjælp
Inspiration til selvhjælp

Tanker som vi mener at du bør gøre dig om din virksomhed, så du nemmere kommer igennem krisen

Læs mere
Make it before you Scale
Make it before you Scale

Hvad kunderne på hjemmemarkedet synes er værdifuldt ved dit produkt, er ikke nødvendigvis det samme som forbrugere på andre markeder betragter som værdi for dem.

Læs mere
Økonomiske nøgletal
Økonomiske nøgletal

Få et samlet overblik og gode råd til, hvordan du bruger de vigtigste nøgletal på en god og enkel måde.

Læs mere
Corona-virus/COVID-19 og din virksomhed
Corona-virus/COVID-19 og din virksomhed

Få et overblik over dine muligheder for hjælp og vejledning, når du som virksomhed skal håndtere coronavirus.

Læs mere
Eksportmarked
Eksportmarked

Hele verden ligger for vores fødder og det føles næsten for let, når muligheden for eksport falder ned i hatten, fordi virksomheder fra forskellige lande begynder at efterspørge jeres produkt. Men dit valg af eksportmarked skal være grundfæstet i planlægning og tests.

Læs mere
Kundesegmentering
Kundesegmentering

Nogle kunder forventer særbehandling, før de overhovedet har placeret deres første salg i din virksomhed. Overvej, om de er dine ressourcer værd.

Læs mere
Brug bæredygtighed og FN’s Verdensmål i din virksomhedsstrategi
Brug bæredygtighed og FN’s Verdensmål i din virksomhedsstrategi

FN’s 17 verdensmål er også en bæredygtighedsfaktor, som mange virksomheder enten arbejder med at få implementeret - eller som virksomheder simpelthen opstår ud af. Her får du viden om begge dele - og nogle faglige indblik, der beskriver begge tilgange.

Læs mere
Prisen på eksport
Prisen på eksport

Det koster dobbelt så meget at udvikle eksporten som at udvikle produktet. Eksport og internationalisering er svært og opskriften til succes er ikke nødvendigvis ligetil.

Læs mere
Regn den ud
Regn den ud

Bruger du virksomhedens tal strategisk i din daglige ledelse? Har du råd til din vækstplan?

Læs mere
Sådan hænger bæredygtighed og forretning sammen
Sådan hænger bæredygtighed og forretning sammen

Det er det rigtige at gå i gang med at omstille din virksomhed til at være mere bæredygtig.

Læs mere
Den ultrakorte opskrift på strategi- og forretningsudvikling
Den ultrakorte opskrift på strategi- og forretningsudvikling

Det helt korte svar på, hvorfor I som virksomhed bør bruge tid på en strategi er, at den er selve grundlaget for, at I kan skabe retning – værdiskabelse og motivation.

Læs mere
Dominate or die
Dominate or die

Mogens Nielsen, stifter og CEO i rådgivningsvirksomheden Hafstrøm Nielsen kommer her med gode råd til virksomheder med skalering på dagsordenen og kig på internationale markeder.

Læs mere
Publikation: Grøn Business - fremtiden er nu
Publikation: Grøn Business - fremtiden er nu

Publikationen har til formål at sætte fokus på denne grønne omstilling og de tendenser, vi oplever i markedet og hos de virksomheder, vi arbejder med. Vores ambition er at tydeliggøre og konkretisere, hvad grøn omstilling handler om og komme med helt konkrete eksempler fra virksomheder, der har fået succes med grønne løsninger.

Læs mere
De 7 vækstscenarier - Hvilke passer til din virksomhed?
De 7 vækstscenarier - Hvilke passer til din virksomhed?

En god strategi handler om at vælge et fokus og ikke mindst fravælge en masse andet. Hvilke scenarier vælger du?

Læs mere
Virksomhedens handlingsplan
Virksomhedens handlingsplan

Det store spørgsmål, der melder sig, når man arbejder med virksomhedens strategi, er hvordan man rent praktisk kommer derhen, hvor man ønsker at være.

Læs mere
Salgslederens vigtigste værktøj
Salgslederens vigtigste værktøj

En af de allervigtigste discipliner i dit arbejde som salgsleder er at have fuldstændig styr på virksomhedens salgs- og kundeplatform

Læs mere
Forretningsmodel
Forretningsmodel

Få indblik i nogle af de mest brugte modeller, begreber og perspektiver – og al den viden kan du bruge, når du skal igennem din egen forretningsmodel-proces

Læs mere
Præsentér det perfekte pitch
Præsentér det perfekte pitch

Med få tricks og masser af øvelse kan alle skabe en interessant performance, som skaber rytme i din historie og bund i dine budskaber. Få her de første gode råd til at mestre og levere et godt pitch.

Læs mere
Vælg den rette prisstrategi og få profit på bundlinjen
Vælg den rette prisstrategi og få profit på bundlinjen

Alt for mange ryger i den fælde, hvor de prissætter sig for lavt for at få kunder – særligt når man er ny og skal i gang. Få vores tips til at vælge den rette prisstrategi.

Læs mere
Den gode pressemeddelse
Den gode pressemeddelse

Få gode råd til vinkling og udformning af pressemeddelelsen, samt indblik i valg af relevante medier og deres indholdsprioriteringer.

Læs mere
Digital markedsføring, der rammer og virker
Digital markedsføring, der rammer og virker

Du kan selv google dig til alverdens opskrifter, to-do-lister og tutorials om digital markedsføring - her får du Nick Traulsens ekspert-pointer og guldkorn

Læs mere
Kend din kundes købsadfærd
Kend din kundes købsadfærd

Det er en god ide at kende sine kunder virkelig godt - både de fysiske, de virtuelle og de potentielle.

Læs mere
Markedsføringsloven
Markedsføringsloven

Overhold markedsføringsloven og udvis god markedsføringsskik i din virksomhed - så undgår du både juridisk ballade og sure kunder.

Læs mere
7 gode råd til sund work/life balance i praksis
7 gode råd til sund work/life balance i praksis

Når arbejde og privatliv flyder sammen og døgnet løber tør for timer, er det vigtigt at kunne prioritere.

Læs mere
Marketingsstrategi
Marketingsstrategi

Udarbejd din marketingsstrategi med samme alvor og analytisk refleksion, som da du udtænkte og nedskrev din forretningsplan.

Læs mere
Analyser
Analyser

Få et overblik over relevanter analyser om erhverv i Region Hovedstaden

Læs mere
Gense tidligere webinarer
Gense tidligere webinarer

Press play og få svar på de mest almindelige spørgsmål om COVID-19 og din virksomhed

Læs mere
Få hjælp nu
kontakt os her
(sætter cookie)