29 Januar: Vælg den rigtige eksportstrategi

Beslutningen om hvorvidt salget skal foregå direkte eller indirekte via partnere, er en af de vigtigste beslutninger i forhold til din eksportstrategi. Deltag i denne virtuelle workshop og få nogle konkrete redskaber.

paavej

 

På denne workshop, der bliver afholdt den 29. januar fra kl. 09:00 til 14:00 via Zoom får du hjælp og inspiration til at vælge den rigtige beslutning for din virksomhed.

Vi sætter særligt fokus på samarbejdet med partnere, der er relevant for mange Bornholmske eksportvirksomheder.

På den virtuelle workshop får du svar på følgende spørgsmål:

  • Hvordan præsenterer du bedst forretningskonceptet for potentielle partnere?
  • Hvordan koordineres opgavefordelingen mellem partner og eksportvirksomhed?
  • Hvordan ser den perfekte partnerprofil ud?
  • Hvilke krav kan du stille til en udenlandsk partner?
  • Hvilken support og værdi kan du tilbyde en udenlandsk partner?
  • Hvordan styrer du partnerskabet til succes?

Skal du med? Det koster kun din tid og dit engagement - vi leverer viden, værktøjer og sparring.

Det får du ud af at deltage

  1. Du får konkrete værktøjer, der allerede efter workshoppens afslutning kan ændre virksomhedens eksportstrategi.
  2. Du får feedback på din egen eksportstartegi af vores uvildige forretningsudviklere.

Forbeholdt Bornholmske SMV’ere med eksportambitioner

Workshoppen er for alle virksomheder, men forbeholdt virksomheder fra Bornholm der er i gang eller planlægger eksport.

Program

  • Kl. 9:00 – Velkomst og præsentation af agenda
  • Kl. 09:05 – Oplæg del 1: ”Det virtuelle, direkte eller indirekte salg – hvad passer bedst til din salgs- og eksportstrategi?” v. Bjarne Brynk Jensen
  • Kl. 10:05 – Pause Kl.
  • 10:15 - The Trade Council, v. Noa Grønlykke Mollerup – ”Fra strategisparring og partnersøgning til eksekvering og implementering på eksportmarkedet”
  • Kl. 10:50 - Pause
  • Kl. 11:00 - Oplæg del 2: ”Hvordan finder, styrer og motiverer jeg mine salgspartnere i ind- og udland?” v. Bjarne Brynk Jensen
  • Kl. 11:45 – Praktiske erfaringer, v. Michael Brandt, Baltic Sea Glass
  • Kl. 12:15 – Frokostpause
  • Kl. 12:45 – Få feedback på dine ambitioner
  • Kl. 13:30 -13:40 - Afrunding og spørgsmål (mulighed for forlængelse hvis der skulle være efterspørgsel efter nye underleverandører)
  • Kl. 14:00 -16:30 - Mulighed for 1 til 1 møder med Bjarne Brynk (30 minutters slots)

Du møder

Bjarne Brynk Jensen
Bjarne Brynk Jensen har 29 års erfaring med internationalt salg og forretningsudvikling. Med en master i international marketing and Modern languages på et dansk universitet, samt en yderligere uddaneslse i finans på Harvard School of Business, USA, er Bjarne klædt på til at lede sit eget internationale konsulent bureau hvor han blandt andet facilitere lederkurser, workshops og salg og management træning.

Noa Grønlykke Mollerup
Noa Grønlykke kommer med en baggrund fra bl.a. Dansk Industri og State of Green, samt konkrete erfaringer med etablering og opstart af danske virksomheder i udlandet. Senest har han arbejdet med eksport af dansk design, og har derved et netværk og erfaring spænder bredt på tværs af brancher. Noa arbejder på nuværende for Trade Council og kommer typisk tidligt ind i virksomhedsforløb og kan derfor hjælpe hans kunder med at tage de første skridt i forhold til sparring omkring valg af strategi og partnersøgning, samt eksekvering af eksportplaner.

Michael Brandt, Baltic Sea Glass
Siden Michael Brandt forlod Bornholm for at uddanne sig på Handelshøjskolen i Lyngby som 23 årig, har hans karriere taget fart. Han scorede sit første chefjob som 27 årig, og derefter har han været i stand til at plukke den ene chefstilling efter den anden. På hans imponerende CV finder man chefstillinger i anerkendte virksomheder såsom Rörstrand, Kosta Boda, Georg Jensen og ikke mindst, hans nuværende bedrift som medejer af Baltic Sea Glass.

Få hjælp nu
kontakt os her
(sætter cookie)