Lad dig inspirere af andre virksomheders omstillingsprojekter

Er du nysgerrig på, hvad 1. rundes pulje egentlig gik til?

Her kan du læse om, hvad forskellige virksomheder har brugt deres del af puljen til. Vi har delt eksemplerne op i virksomhedskategorier, så du kan lade dig inspirere af virksomheder lig din egen.

​​​​​​​

  • Omstilling til marked med flere langtidsophold og håndværkerkunder – opgradering af køkkenfaciliteter og igangsætning af tiltag, der skal styrke en grøn profil

  • Omstilling til mindre selskaber, etablering af videomødefaciliteter og udeservering

  • Digital booking og øget tilstedeværelse og målretning mod kunder på nettet gennem digital markedsføring

  • Udvikling af digital serviceplatform med styrket service til gæsterne

  • Ombygning til færre kontaktflader, styrket website til flere lokale kunder, styrkede videomøde-faciliteter og forskellige tryghedsskabende tiltag

  • Igangsættelse af grøn omstilling og opnåelse af Green Key

  • Omstilling fra Michelin-mad målrettet udenlandske gæster til i højere grad at tiltrække lokale gæster gennem udvikling af et "hverdagsluksus"-koncept. Herunder fokus på kompetenceudvikling af medarbejderne

  • Egen bæredygtig levering af take-away med system til digital betaling og indkøb af elcykler

  • Optimering af køkken til take-away gennem fokus på effektiv drift og LEAN

  • Omstilling til take-away og events ud af huset ved investering i mobil pizzaovn på trailer

  • Omstilling til at kunne levere frokost og aftensmad til kantiner, kontorer samt til take away til eksisterende kunder. Ny etablering af hjemmeside med mulighed for køb og betaling online

  • Omstilling fra primær afhængighed af selskaber til også at være et sted for de lokale kunder som restaurant og oplevelsessted. Tilskud til køkkenombygning og etablering af udeområde.

  • Omstilling fra fysisk pop-up bar til virtuel cocktail-bar med virtuelle smagninger og oplevelseskasser til kunderne

  • Etablering af salgsvogn for både at øge take-away og så kunder ikke behøver gå ind i butik. Vil også investere i styrket udeservering

  • Etablering af ny digital platform der skal hjælpe kunder med det bæredygtige valg til at rejse mere klimavenligt

  • Omstilling til individuelle specialrejser og øget fokus på Norge som destination

  • Udvikling af kommunikation til kunderne om tryghed, sikkerhed, agilitet. Oprettelse af kundeforum

  • Omstilling til digital markedsføring og digitale kundemøder og samling af to eksisterende hjemmesider

  • Omstilling til at sælge flere rejser med øget bæredygtighedsfokus, mindre klimaaftryk og mere fokus på nærområdet

  • Imødekomme øget efterspørgsel på naturoplevelser gennem opbygning af luksus-shelters med terrasser og udsigt til sø og skov

  • Opbygning af digitalt kundeunivers til festivalkunder for at skabe tættere kunderelationer, øge salg og tilbyde oplevelser

  • Digital billettering, crowd-management og realtidsoverblik

  • Omstilling til flere tilbud, som man kan lave i mindre grupper indendørs f.eks. black light minigolf og paddle-tennis

  • Etablering af outdoor-univers med hytter, shelters, forhindringsbane, mm.

Læs også vores virksomhedscases

Er du nysgerring på mere?
Du kan også læse fire udvalgte cases om virksomheder, der har fået midler fra Omstillingspuljen.

Guldsmeden Hotels gruppen

Zoologisk Have København

MyCruise ApS

Restaurant Fuego

Omstillingspuljen runde 2 er nu lukket for ansøgninger

Anden ansøgningsrunde var åben fra 29. januar kl. 12:00 til 19. februar kl. 24:00

Få hjælp nu
kontakt os her
(sætter cookie)