Digital nytænkning er afgørende for virksomheders fremtid

thump-case-gormDanske engrosvirksomheder står i en gunstig situation: Stigende omsætning og overskudsgrad. Men verden er samtidig i hastig forandring, og virksomhederne skal forholde sig til de udfordringer og muligheder, digitaliseringen bærer med sig.

Læs mere her

Hvad Nike lærte af coronakrisen i Asien

thump-case-gorm Intet bliver som før efter corona-krisen, og vi står over for et skelsættende ryk inden for alt e-commerce handel. Hvis de store kan rykke på nettet, så kan du også.

Læs mere her

Make it before you Scale

thump-case-gormDu kan have et stærkt produkt, som skaber god nytteværdi hos forbrugerne på dit hjemmemarked, men det kan sjældent overføres 1-1 til andre markeder. Produktet er aldrig afgørende, men derimod hvad produktet gør for kunden. Du skal konstant have et øje på kundens nytteværdi – hvert minut, hver eneste dag.

Læs mere her

Eksportmarked

thump-case-gormHele verden ligger for vores fødder og det føles næsten for let, når muligheden for eksport falder ned i hatten, fordi virksomheder fra forskellige lande begynder at efterspørge jeres produkt. Men dit valg af eksportmarked skal være grundfæstet i planlægning og tests.

Læs mere her

Prisen på eksport

thump-case-gormDet koster dobbelt så meget at udvikle eksporten som at udvikle produktet. Det er ikke billigt at eksportere og det er heller ikke nemt. Men det kan lade sig gøre at nedbringe eksportomkostninger, hvilket vil betyde, at salget til udlandet bliver mere rentabelt og dermed større indtjening på bundlinjen.

Læs mere her

Dominate or die

thump-case-gormSkalering og internationalisering er kun relevant for virksomheder, der har opnået product market fit. Og det kræver en klar definition af sit markedssegment. Det er et dominate or die spil. Hellere være den store fisk i et lille markedssegment end være en lille fisk i et stort marked.

Læs mere her
Få hjælp nu
kontakt os her
(sætter cookie)