Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

Baden-Jensen har fart på den digitale udvikling

Selvom familieforretningen Baden-Jensen snart fylder 80 år, er der fuld fart på den digitale udvikling. Engrosvirksomheden, som er specialist i laksystemer til autolakering, har sagt ja tak til forskellige sparringsforløb med Erhvervshus Hovedstaden for at få inspiration og sparring til den digitale rejse, der også skal udmunde i en grøn omstilling. Som et resultat af den indsats lancerer Baden-Jensen snart en ny webshop, der gør bestillinger og leverancer mere effektivt.

Indhold er hentet

Engrosvirksomheden Baden-Jensen med 36 ansatte og hovedkontor i Ballerup har fuld fart på forretningsudviklingen. Siden Martin Baden-Jensen overtog familieforretningen i maj 2016 som den tredje generationsejer, har han vendt op og ned på, hvordan autolakererne køber deres maling. Baden-Jensen A/S ligner mere og mere en it-virksomhed, hvor kunderne får meget mere end en bøtte maling. De får nemlig også en forbedret digitaliseret proces omkring køb, genkøb og service, da Baden-Jensen har lanceret et nyt digitalt lagersystem. 

Via Erhvervshus Hovedstaden fik vi kontakt til de rette specialister, der helt ned i detaljer hjalp os med at undersøge og udforme den projektrapport, som skal ligge til grund for, at vores næste store skridt med digitalisering lykkes

- Martin Baden-Jensen, direktør i Baden-Jensen

Du kan også modtage professionel, uvildig og gratis sparring fra en af vores forretningsudviklere! Kontakt os i dag for at komme igang.

”Vores niche har siden 1944 været at sælge og blande farver til autolakering. Med generationsskiftet hos Baden-Jensen har vi fået fokus på, at vi ikke kun skal sælge laksystemer men også sikre værdifulde digitale totalløsninger til vores kunder. Vi vil være first movers på den digitale rejse og væk fra tidskrævende administrative opgaver, som kan løses smartere, hurtigere og mere effektivt online, så den enkelte autolakerer kan bruge tiden til det, som det i sidste ende handler om, nemlig at lakere biler. Derfor er vi i fuld gange med at udvikle en webshop med inspiration fra den indsigt, vi har fået fra Erhvervshus Hovedstaden. Her fik vi en grundig rapport med detaljerede resultater. Det gav et overblik over fundamentet for at få webshoppen godt op at køre”, fortæller Martin Baden-Jensen.

Direktør Martin Baden-Jensen fra Baden-Jensen har været meget glad for at deltage i en række sparringsforløb hos Erhvervshus Hovedstaden, fordi det har givet et skub til den digitale udvikling hos Baden-Jensen. Han har været gennem både Trend & Ledelse, smv PRO og Bliv:Digital og skal muligvis gennem SMV:Digital næste år. Det fortalte han om på et møde med projektleder af smv PRO Lotte Karstad og forretningsudvikler Pia Stougaard Trostmann fra Erhvervshus Hovedstaden.

Modtag professionel, uvildig og gratis sparring

Lige meget hvilke udfordringer du og din virksomhed står over for, så har vi en specialiseret forretningsudvikler, der kan hjælpe dig.

Indhold er hentet

En virksomhed på snart 80 år kan godt være ”first mover”

Forretningsudvikler Pia Stougaard Trostmann fra Erhvervshus Hovedstaden kom ud til et sparringsmøde med direktør Martin Baden-Jensen første gang i marts 2022 og præsenterede ham for en række erhvervsfremmetilbud og kontakter til professionelle forretningsudviklere, han kunne sparre med. Det resulterede i, at han hurtigt blev tilmeldt et MADE Kickstart projekt i samarbejde med Alexandra Instituttet, som hurtigt ledte over i et Bliv:Digital projekt og et smv PRO projekt i 3 faser. Alle disse tilbud har gjort en stor forskel for udviklingen af forretningen, vurderer Martin Baden-Jensen.

”Via Erhvervshus Hovedstaden fik vi kontakt til de rette specialister, der helt ned i detaljer hjalp os med at undersøge og udforme den projektrapport, som skal ligge til grund for, at vores næste store skridt med digitalisering lykkes”, siger Martin Baden-Jensen, som også har deltaget i et Trend & Ledelse program på Digitaliseringssporet.

Indhold er hentet

I 2023 skal Baden-Jensen også deltage i et projekt med AI-Danmark, der understøtter danske små og mellemstore virksomheders brug af kunstig intelligens og datadrevet forretningsudvikling.

I 2023 vil Martin Baden-Jensen også koncentrere sig om at kigge på virksomhedens cirkulære økonomi og det kemiaffald, som bliver til overs i form af spildprodukter fra autolakken på autolakeringsværkstederne.  

”Vi vil gerne med ombord i den grønne omstilling og bidrage til, at Danmarks når sit mål om at blive klimaneutralt. Vi ved, at vi skal omsætte vores ambitioner til konkrete handlinger både hos os selv og ude hos vores kunder, og det glæder vi os til at få inspiration til af Erhvervshus Hovedstaden og GTS-systemet”, siger Martin Baden-Jensen.

Dine tilskudsmuligheder

Uanset om din virksomhed er nyopstartet, eller du har været i gang i mange år, har vi tilskudsmuligheder, som passer til dig og din virksomheds ambitiøse mål.

Indhold er hentet

Non-interactive preview

Complete this setup to unlock your widget