Case
Iværksætteri: ZOLES vil erobre konservativt marked med AI og 3D-printteknologi
Med sine specialdesignede indlægssåler er ZOLES allerede godt på vej – nu også mod det store udland – og på rejsen har de fået vejledning af Erhvervshus Hovedstaden.
Indhold er hentet
Indhold er hentet
Speciallægeklinikken CardioLab fik gennem SMV:Vækstpilot skabt et øget fokus på salg, hvor vækstpiloten Daniel de la Porte har sikret effektivisering af virksomhedens salgsværktøjer og processer.
Indhold er hentet
”Supermotiverende – en øjenåbner!”, står der på ét af de mange postkort, der hænger på væggen i CardioLabs lyse lokaler på Frederiksberg. CardioLab er en speciallægeklinik, som tilbyder sundhedstjek inden for livsstil- og hjertekarsygdomme med særligt fokus på de faglærte og ufaglærte arbejdspladser. Som lille virksomhed opstod et behov for nye kompetencer, da CardioLabs mål er at nå bredere ud til både private kunder og virksomheder i hele landet. Susan Alsø, der er direktør og medejer af CardioLab forklarer:"
Vi søgte SMV:Vækstpilot, fordi vi havde brug for nye kompetencer i huset. Vi manglede en person med en salgsforståelse og en salgsviden, som kan gøres CardioLabs salg mere professionelt. En som har kan sikre en effektivisering af vores salgsværktøjer
Derfor var CardioLab glade for matchet med vækstpilot Daniel de la Porte, hvor virksomheden gennem Erhvervshusenes indsats SMV:Vækstpilot får 50 % tilskud til lønomkostningerne i op til seks måneder.
Daniel de la Porte er uddannet bachelor fra Copenhagen Business Academy med fokus på marketing og salg. Matchet skete gennem Frederiksberg jobcenter, hvor han så nogle gode muligheder ved at komme ind som vækstpilot i CardioLab: "Det er et godt afsæt at teste sine kompetencer af i et dynamisk miljø og i en lille virksomhed som CardioLab," siger han.
For Susan Alsø og CardioLab har der ved at gøre brug af indsatsen samtidig et fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed: "Det er vigtigt for os, at vi er med til at hjælpe andre mennesker i gang på arbejdsmarkedet, uddyber Susan Alsø.
Indhold er hentet
Nye øjne på processer
Særligt inden for digitalisering og automatisering af salgsprocesser stod CardioLab over for en række opgaver, som krævede nye kompetencer: "Det giver værdi at have nye øjne på tingene. Daniel har gået ind og optimeret vores salgsprocesser helt fra den første kontakt til kunden, effektiv mødebooking og opfølgning. Det kan vi se, giver ekstra salg," siger Susan Alsø.
Helt konkret har Daniel de la Porte blandt andet været ansvarlig for at opdatere kommunikationen ud mod kunderne og omlægge virksomhedens CRM-system: "Der har været en spændende opgave i forhold til optimering af salgsprocessen. Det har været alt fra at sikre, at vi har de korrekte oplysninger på kunderne og kunne tage dialogen fra hvor man slap og sikre, at opfølgningen sker i tide og på den korrekte måde," fortæller Daniel de la Porte.
Flere puljer gennem Erhvervshuset
CardioLab har siden 2019 brugt Erhvervshus Hovedstaden som et godt sted at hente kvalificeret sparring og vejledning i forhold til, hvad det oplagte næste skridt er, så virksomheden udvikler sig i den rigtige retning. Udover SMV:Vækstpilot har CardioLab også gjort brug af Omstillingspuljen og SMV:PRO, hvor de har fået tilskud til rådgivningskøb.
For CardioLab har SMV:Vækstpilot skabt værdi på flere områder, som også kan komme andre virksomheder til gavn, mener Susan Alsø:
Jeg kan anbefale SMV:Vækstpilot, fordi det er en god måde at få nye kompetencer i virksomheden, som følges af en god sparring fra Erhvervshuset
Daniel de la Porte supplerer: "Det har været en god oplevelse at være vækstpilot. Det har været godt for CardioLab og for mig. Det har betydet meget, at vi helt fra starten fik en retning på forløbet og arbejdsopgaverne igennem SMV:Vækstpilot."
Indhold er hentet
Fakta om CardioLab
CardioLab er en speciallægeklinik på Frederiksberg, som har særligt fokus på forebyggelse af livsstil- og hjertekarsygdomme. Virksomheden laver sundhedstjek i hele landet, og kunderne er især faglærte og ufaglærte arbejdspladser. CardioLab er etableret i 2016 og har 10 ansatte. Læs mere her
Fakta om SMV:Vækstpilot
SMV:Vækstpilot er en del af Virksomhedsprogrammet, hvor SMV’er kan ansætte en ny medarbejder til at løse en konkret udviklingsopgave. Gennem puljen får virksomheden 50 % tilskud til lønomkostningerne i seks måneder (max. 15.000 kroner om måneden). Vækstpilot skal inden ansættelsen være registreret ledig og have en erhvervs- eller videregående uddannelse. Læs mere om SMV:Vækstpilot her.
Støttet af:
Complete this setup to unlock your widget