Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

Nordgreen: De er allerede globale superstjerner

Urfirmaet Nordgreen går systematisk til værks, når de planlægger et vækstfremstød i Japan. Og det er der god grund til. Japan er et avanceret og kompliceret forbrugermarked - ligesom den danske og japanske kultur er som dag og nat. Virksomheden har med sparring fra Erhvervshus Hovedstaden fået prioriteret og rammesat aktiviteterne, så den høje risiko ved eksport trods alt kan holdes i ave.

Indhold er hentet

De er lykkedes

De er lykkedes med det, som mange iværksættere og mindre virksomheder drømmer om. 

Ur- og designvirksomheden Nordgreen i København slog allerede i allerførste leveår igennem i Danmark og på seks internationale markeder. Men de søger hele tiden efter hjælp og programmer, som gør dem endnu stærkere.

De nordisk designede ure med bæredygtighed og socialt ansvar indbygget i hele værdikæden er stiftet af Pascar Sivam og Vasilij Brandt.

"Vi sagde jo ikke vores gode jobs op, hvis ikke vi troede på, at vi kunne skabe en succes", siger Pascar Sivam, der kommer fra en baggrund som konsulent i McKinsey.

Ingen af de to ejere er designere, men de har fra dag ét allieret sig med den anerkendte danske designer Jakob Wagner, ligesom de har haft en global strategi.

Hele vores filosofi bygger på, at vi ikke er verdensmestre i alt

"Men for at vi lykkes, har vi brug for ekspertise udefra. Hele vores filosofi bygger på, at vi ikke er verdensmestre i alt. Derfor er det også en kæmpe hjælp for os, at vi har adgang til Erhvervshus Hovedstadens tilbud", siger Vasilij Brandt.

Indhold er hentet

Kurs mod Japan

Nordgreen har deltaget i programmet ”TakeOff – from local hero to global superstar”, der hørte under tilbuddet Skalering Gennem Digitalisering og Internationalisering. Her var plads til 10 ambitiøse supervirksomheder, som ville skalere deres succes.

"For os var programmet en mulighed for at få fodfæste på et nyt købestærkt marked. Vi brugte programmet som et springbræt til at etablere os i Asien. Gennem Erhvervshus Hovedstaden og deres samarbejdspartnere i Udenrigsministeriet, blev vi koblet sammen med rådgivere, der har kontakter og kontorer i Asien og kender strukturen", siger Pascar Sivam.

Blik for de ambitiøse

Nordgreen er en af de virksomheder, som man har fået øje på internationalt. De to stiftere optræder på erhvervsmagasinet Forbes anerkendte liste ”30 under 30 – Europa”. Nordgreen forventer i 2019, som bliver det første hele regnskabsår, at præstere en omsætning på omkring 25 mio. kr.

"Om nogle år er vi på flere verdensmarkeder og med flere produkter på hylden. Vores ambition er at udvikle os til et globalt nordisk livsstils- og designhus", siger Vasilij Brandt.

Indhold er hentet

Non-interactive preview

Complete this setup to unlock your widget